O multimediach…

Ankieta dotycząca szkolenia o multimediach

Szkolenie o multimediach będzie składało się z trzech modułów (lekcji).

Pierwszy moduł będzie dotyczył nagrywania w PowerPoint multimedialnych prezentacji zawierających audio (narrację prowadzącego) i wideo (wizerunek prowadzącego). Omówimy konfigurację prezentacji dla potrzeb nagrania – na przykład konfigurację okna kamery. Po wykonaniu pierwszego nagrania i eksporcie go do formatu MP4 zajmiemy się możliwościami edycji wykonanego nagrania, czyli korekt zawartości slajdów a także nagrania audio i wideo. Omówione zostaną także kwestie kasowania, przesuwania oraz dodawania slajdów. Na koniec zaprezentowane zostanie “obejście” konieczności eksportu całego pliku PowerPoint.

Drugi moduł będzie dotyczył wzbogacenia nagrania prezentacji w PowerPoint o elementy interaktywne. Wykorzystana zostanie platforma (narzędzie, oprogramowanie) H5P i/lub dostępne na portalu LeOn (Moodle) lub z wykorzystaniem nieodpłatnego programu Lumi. Szczegółowo, krok po kroku, omówione zostanie Interactive Video. Nauczymy się jak importować plik wideo z prezentacją zapisany w wydziałowej chmurze. Następnie zapoznamy się z mechanizmem wstawiania zestawu pytań wyboru. W przypadku wykorzystania programu Lumi omówiony zostanie import pliki H5P do portalu LeOn.

Trzeci blok będzie obejmował nagrywanie wideo z dowolnych aktywności na ekranie z wykorzystaniem nieodpłatnego programu ScreenPal. Omówione zostaną dwa podstawowe tryby nagrywania: całego ekranu (warto zmniejszyć rozdzielczość do 1280×720) lub wybranego fragmentu (1280×720). Zakres stosowanie tego programu jest bardzo szeroki. Tego typu materiały mogą być wykorzystane na przykład do prezentacji zasad obsługi programu. Można też nagrać klasyczny wykład prowadzony nie “kredą po tablicy ale “rysikiem po tablecie”.

Szkolenie dotyczące multimediów odbędzie się we wtorek 18 czerwca w godzinach 12:15-15:00 w sali 20. Uczestnicy proszeni są o przyniesienie własnych laptopów z zainstalowanym Microsoft Office 365. Nie jest możliwe nagrywanie prezentacji z wykorzystaniem stacji roboczych w pracowni komputerowej gdyż jest tam zainstalowana wersja Office 2013. Proszę jednocześnie o zainstalowanie na swoich laptopach dwóch programów: Lumi i ScreenPal. Instalacja tych programów podczas szkolenia może być niemożliwa, gdyż uczelniana sieć WiFi działa bardzo powoli. Ostatni “wymóg” dotyczący tego szkolenia to dostęp do kursu na portalu LeOn oraz aktywne konto w chmurze wydziałowej. W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną trzy moduły. Łączny czas realizacji każdego z nich to 30-60 minut – maksymalny czas szkolenia to trzy godziny.

Prezentacja o tym, po co na te multimedia…

Zapisy na szkolenie o multimediach

A to jest skrótowiec – to potrafimy zrobić po szkoleniu…