Artykuł „Ile kosztuje stworzenie kursu online w 2024 roku? | SkildLabs” opisuje czynniki wpływające na koszt stworzenia kursu online, podkreślając znaczenie jasno określonych celów, zrozumienia grupy docelowej i wyboru odpowiedniego poziomu interaktywności. W artykule przedstawiono analizę kosztów związaną z kluczowymi rolami, takimi jak projektanci instrukcji i eksperci w danej dziedzinie, oraz omówiono popularne platformy LMS, takie jak LearnWorlds i Thinkific. Podkreślono również wpływ sztucznej inteligencji na tworzenie treści, projektowanie oceny i analizę danych. Artykuł kończy się prezentacją firmy SkildLabs jako rozwiązania „wszystko w jednym”, które obejmuje opracowywanie strategii uczenia się, tworzenie spersonalizowanych kursów e-learningowych i szkolenia prowadzone przez instruktora. Stwierdzenie, że at an estimated 80 to 280 hours required to develop a 1-hour course, you can expect to pay roughly $5,850 USD to over $15,000 USD to get a fully polished course, in addition to the cost of your SME (Subject Matter Expert) brzmi optymistyczne – czy można jeszcze taniej?
Jaki jest zakres kosztów tworzenia kursów online i od czego zależą różnice w cenie?
Koszt tworzenia kursów online może wynosić od 5 850 do ponad 15 000 USD za w pełni dopracowany kurs trwający godzinę. Ta cena nie obejmuje kosztów związanych z zatrudnieniem eksperta w danej dziedzinie (SME). Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny koszt kursu online.
Oto niektóre z czynników wpływających na koszt tworzenia kursów online:
- Poziom interaktywności: Im bardziej interaktywny kurs, tym jest droższy i bardziej czasochłonny w tworzeniu. Kursy online są podzielone na cztery poziomy interaktywności: pasywny, ograniczony udział, umiarkowana interakcja i pełne zanurzenie. Pełne zanurzenie, najbardziej interaktywny poziom, jest również najskuteczniejszy, ale i najdroższy.
- Zatrudnieni specjaliści: Do stworzenia kursu online potrzebny jest zespół specjalistów, w tym projektant instrukcjonalny i ekspert w danej dziedzinie (SME). Ich stawki godzinowe różnią się w zależności od doświadczenia i złożoności projektu.
- Platforma LMS: System zarządzania nauczaniem (LMS) to oprogramowanie wykorzystywane do tworzenia i dostarczania kursów online. Ceny LMS wahają się od 100 do 2000 USD miesięcznie, w zależności od funkcjonalności i liczby licencji. Niektóre popularne platformy LMS to LearnWorlds, Thinkific, Nas.io, Disco, Kajabi, Docebo i Adobe Captivate Prime.
- Dodatkowe funkcje: Do stworzenia kursu online można potrzebować dodatkowych usług, takich jak edycja dźwięku, animacja, tworzenie narracji, tworzenie slajdów i programowanie.
- Wykorzystanie AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza...: Narzędzia AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza..., takie jak ChatGPTChatGPT to chatbot opracowany przez OpenAI, wykorzystujący model GPT i służący do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Model ten został opracowany na podstawie dużych zbiorów danych, tak aby mógł prowadzić rozmowę i angażować się w różne tematy, od ogólnych rozmów po określone..., mogą obniżyć koszty i czas tworzenia kursów, automatyzując zadania administracyjne, usprawniając tworzenie treści, zwiększając zaangażowanie i poprawiając wyniki uczenia się.
Aby uzyskać dokładną wycenę, najlepiej skonsultować się z firmą specjalizującą się w tworzeniu kursów online.
Jakie są kluczowe poziomy interaktywności w kursach e-learningowych i jakie są ich wady i zalety?
Istnieją cztery kluczowe poziomy interaktywności w kursach e-learningowych, z których każdy ma swoje wady i zalety:
Poziom 1 – Pasywny eLearning:
- Opis: Ten poziom charakteryzuje się brakiem interakcji ze strony uczącego się. Kursy te są zazwyczaj prezentowane jako pokazy slajdów z grafiką, dźwiękiem i wideo. Pytania to zazwyczaj pytania wielokrotnego wyboru lub prawda/fałsz.
- Zalety: Szybkie i łatwe w tworzeniu, niedrogie, pozwalają na kontrolę tempa nauki przez uczących się.
- Wady: Mogą być nudne i mało angażujące, co prowadzi do niższego poziomu zrozumienia informacji. Nie są skuteczne w nauce nowych umiejętności.
Poziom 2 – Ograniczony udział:
- Opis: Wymagają większego zaangażowania od uczącego się niż kursy pasywne. Wykorzystują funkcje przeciągnij i upuść oraz interaktywne formy multimediów, aby zwiększyć zaangażowanie. Przykładem może być kurs, w którym należy obejrzeć film i odpowiedzieć na pytania quizu w jego trakcie.
- Zalety: Sprawdzają wiedzę pracowników i dostarczają wskaźników do oceny ich zrozumienia.
- Wady: Mają na celu sprawdzenie ogólnej wiedzy, a nie naukę nowych umiejętności.
Poziom 3 – Umiarkowana interakcja:
- Opis: Zapewniają bardziej spersonalizowane doświadczenia edukacyjne. Zawierają symulacje, szczegółowe scenariusze i bardziej złożone funkcje przeciągnij i upuść.
- Zalety: Bardziej angażujące, skuteczne w nauce nowych umiejętności, prowadzą do wzrostu wydajności i efektywności pracowników.
- Wady: Bardziej czasochłonne i kosztowne w tworzeniu niż kursy pasywne lub o ograniczonym udziale.
Poziom 4 – Pełne zanurzenie:
- Opis: Wymagają od uczestników stałej interakcji z materiałem. Często obejmują symulowane ćwiczenia zawodowe, interaktywne gry, rozgałęziające się historie i inne formy multimediów.
- Zalety: Najbardziej skuteczne w nauce pracowników, zapewniają praktyczne doświadczenie.
- Wady: Najdroższe i najbardziej czasochłonne w tworzeniu.
Wybór odpowiedniego poziomu interaktywności zależy od celów szkoleniowych, budżetu i odbiorców.
Jaką rolę odgrywa sztuczna inteligencja w tworzeniu i wdrażaniu kursów online?
Sztuczna inteligencja (AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza...) odgrywa coraz większą rolę w tworzeniu i wdrażaniu kursów online, automatyzując zadania, usprawniając proces tworzenia treści i zwiększając zaangażowanie uczniów. Źródła podkreślają kilka kluczowych funkcji AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... w oprogramowaniu Learning Management System (LMS):
- Tworzenie i planowanie treści: AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... może pomóc w tworzeniu konspektów kursów i generowaniu treści. Na przykład platforma LearnWorlds oferuje funkcję “Course Planner”, która pomaga w tworzeniu struktury kursu, oraz “Content Editor”, który wykorzystuje AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... do ulepszania jakości tekstów. Te funkcje mogą znacznie skrócić czas i koszty tworzenia kursów, jednocześnie zapewniając spójność i przejrzystość treści.
- Projektowanie testów i ocen: AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... może automatycznie generować pytania do testów na podstawie treści kursu. LearnUpon oferuje funkcję, która analizuje treść i proponuje różnorodne pytania, takie jak wielokrotnego wyboru czy prawda/fałsz. Pozwala to na szybsze tworzenie trafnych ocen, które dokładnie sprawdzają wiedzę uczniów.
- Wgląd oparty na danych: AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... może analizować dane z kursów i dostarczać informacji zwrotnych na temat ich efektywności. Pomaga to w identyfikowaniu obszarów wymagających poprawy i dostosowywaniu treści do potrzeb uczniów. AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... może również przewidywać, jakie treści mogłyby zainteresować użytkowników, co pozwala na tworzenie bardziej angażujących kursów.
Mimo że AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... w oprogramowaniu LMS wciąż ewoluuje, jej wpływ na tworzenie i wdrażanie kursów online jest niezaprzeczalny. Funkcje oparte na sztucznej inteligencji mogą zautomatyzować czasochłonne zadania, poprawić jakość treści i zapewnić bardziej spersonalizowane doświadczenia edukacyjne.