Celem projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych pracowników Wydziału Inżynierii Lądowej w zakresie umiejętności niezbędnych do nowoczesnego prowadzenia zajęć. Dzięki realizacji projektu zostaną rozwiązane liczne problemy i wyzwania związane z efektywną realizacją zajęć i uzyskiwaniem odpowiednich efektów kształcenia, zarówno te o charakterze technicznym jak i pedagogicznym. Celem ogólnym projektu jest podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji pracowników Wydziału. Celami szczegółowymi projektu są: zapoznanie z paradygmatem SOFLA (Synchronous Online Flipped Learning Approach); przybliżenie idei odwracania edukacji i wykorzystanie tego podejścia na uczelni technicznej; rozszerzenie weryfikacji efektów kształcenia o elementy oceny formatywnej (kształtującej); prezentacja możliwości trybu blended learning i wykorzystanie go w praktyce; eksploracja możliwości zastosowania sztucznej inteligencji (ChatGPTChatGPT to chatbot opracowany przez OpenAI, wykorzystujący model GPT i służący do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Model ten został opracowany na podstawie dużych zbiorów danych, tak aby mógł prowadzić rozmowę i angażować się w różne tematy, od ogólnych rozmów po określone...) w procesie kształcenia. Produktami i usługami jakie powstaną w wyniku realizacji grantu będą: ogólnodostępne jako Open Educational Resource rekomendacje dotyczące wymienionych podejść: Synchronous Online Flipped Learning Approach, odwrócona edukacja, ocena formatywna, blended learning, AIAI czyli sztuczna inteligencja, SI (ang. artificial intelligence, AI) to inteligencja wykazywana przez urządzenia sztuczne (w przeciwieństwie do inteligencji naturalnej). Termin ten utworzył John McCarthy w 1956 r. W potocznym rozumieniu jest ona często używana w kontekście „prawdziwej sztucznej inteligencji”. W informatyce i oznacza... i ChatGPTChatGPT to chatbot opracowany przez OpenAI, wykorzystujący model GPT i służący do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Model ten został opracowany na podstawie dużych zbiorów danych, tak aby mógł prowadzić rozmowę i angażować się w różne tematy, od ogólnych rozmów po określone...; ogólnodostępny dla społeczności Politechniki Warszawskiej kurs dotycząc wykorzystania nowoczesnych technologii edukacyjnych; kursy prowadzone na wydziale wykorzystujące opisane powyżej metody; szkolenia dla pracowników wydziału. Tak sformułowane cele projektu są zgodne ze Strategią Rozwoju PW (nowoczesne metody nauczania, wdrażanie nowoczesnych metod komunikowania się) oraz podstawowego celu konkursu (unowocześnienie metod kształcenia i form realizacji zajęć oraz wdrażanie takich informacji w procesie dydaktycznym)