Cele

Celem projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych pracowników Wydziału Inżynierii Lądowej w zakresie umiejętności niezbędnych do nowoczesnego prowadzenia zajęć. Dzięki realizacji projektu zostaną rozwiązane liczne problemy i wyzwania związane z efektywną realizacją zajęć i uzyskiwaniem odpowiednich efektów kształcenia, zarówno te o charakterze technicznym jak i pedagogicznym. Celem ogólnym projektu jest podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji pracowników Wydziału. Celami szczegółowymi projektu są: zapoznanie z paradygmatem SOFLA (Synchronous Online Flipped Learning Approach); przybliżenie idei odwracania edukacji i wykorzystanie tego podejścia na uczelni technicznej; rozszerzenie weryfikacji efektów kształcenia o elementy oceny formatywnej (kształtującej); prezentacja możliwości trybu blended learning i wykorzystanie go w praktyce; eksploracja możliwości zastosowania sztucznej inteligencji (ChatGPT) w procesie kształcenia. Produktami i usługami jakie powstaną w wyniku realizacji grantu będą: ogólnodostępne jako Open Educational Resource rekomendacje dotyczące wymienionych podejść: Synchronous Online Flipped Learning Approach, odwrócona edukacja, ocena formatywna, blended learning, AI i ChatGPT; ogólnodostępny dla społeczności Politechniki Warszawskiej kurs dotycząc wykorzystania nowoczesnych technologii edukacyjnych; kursy prowadzone na wydziale wykorzystujące opisane powyżej metody; szkolenia dla pracowników wydziału. Tak sformułowane cele projektu są zgodne ze Strategią Rozwoju PW (nowoczesne metody nauczania, wdrażanie nowoczesnych metod komunikowania się) oraz podstawowego celu konkursu (unowocześnienie metod kształcenia i form realizacji zajęć oraz wdrażanie takich informacji w procesie dydaktycznym)